Hejhopp

Det har hunnit gå några nu sen jag skrev sist.
Det har väl hunnit hända en hel del under dessa dagar.
I lördags hade vi kunder på några hästar som gick bra, förhoppningsvis blir det affär av det hela också. På eftermiddagen tränade jag med fantsy, 6åringen, för tig o vi finslipade på det sista.
På kvällen lagade jag tacos åt mig o jess, sen drack vi vin och satt ute hela kvällen, det var så fint väder och dagen efter var vi tvugna att stiga upp tidigt igen så vi kände inte direkt för att gå ut o svira.
Steg upp vid 6 på söndag, blev väckt av högljuda männsikor utanför mitt fönster, jess liksaså.
Strax efter 8 lastade vi hästarna och körde. Det var en ritkigt varm dag, klarblå himmel och en sol som brände, kring en 30 grader.
Tävlingplatsen var ganska fin, det var både hopp och dressyrtävlingar denna helgen. Framridningen för dressyr var väl kanske inte det optimala. En gräsplan.
Fantasy gick bra på framridingen, planen var att hålla han ganska cool och lugn och se hur han kändes inne på banan för att sen se om vi kunde ändra något inför nästa klass.
När vi kom in på banan dog han iallafall, eller ja, han blev nervös stacakrn och var väldigt klämmig. Vi hade många missar som jag tar på mig, det stämde inte riktigt helt enkelt.
Jag var inte direkt nöjd men det var bara att ladda om inför nästa start 30min senare. Denna gången laddade vi upp honom mer och hade han lite mer elektrisk. Denna gången gick det mycket mycket bättre. Slutade med en 4de plac.
Så det får vi väl vara nöjda med.
Det är så svårt när man rider nya hästar på tävling, man vet inte alls vad man har att förvänta sig väl inne på bana, det krävs myket rutin för att lära sig hur man ska hantera olika situationer. En bra erfarenhet för mig, jag tycker om att ta ut bebisar på tävling.

På fredag då är det dags igen. Denna gången ska jag rida två L och hör o häpna, med samma häst! Det ser jag riktigt framemot, för nu vet jag vad jag har att förvänta mig och kan komma till riding lite bättre.
Tig rider på tors och jag rider på fredag, blir två heldagar på tävling, fast jag tror jag stannar kvar hemma på torsdagen.
Kanske vi kan få det filmat denna gången.

Idag har vi haft kunder på några hästar, båda mina bebisar bla och fantasi, dom gick jättebra allihopa och det var trevliga kunder att visa hästar för, horati som egentligen inte var tänkt för dom visade sig i slutändan vara den hon föll för, så det kanske blir hans nya mamma, vem vet.

Det är vaaarmt idag igen, det gillar vi. Jag har en häst kvar i eftermiddag tror jag.

Aja ,nu ska jag kila, vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0